top of page
Newspapers

רצח תאיר ראדה: ראיות פורנזיות, טעויות ומשפט חוזר


על פי פרסומים בתקשורת, פרקליט המדינה החדש, עו"ד עמית איסמן, שמונה לפני זמן קצר, שוקל את סגירת התיק נגד רומן זדורוב. פרסום זה תמוה לאור העובדה כי שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, הורה על קיום משפט חוזר בתיק.

זדורוב הורשע ברצח הנערה תאיר ראדה בדצמבר 2006, בשירותים של חטיבת הביניים בבית ספר תיכון "נופי גולן" בקצרין.

השופט מלצר החליט על משפט חוזר, בעיקר לאור חוות דעת מטעם הסנגוריה, שעסקה בשאלת משך הזמן שדם עשוי לנזול מגופה לאחר המוות. על מכסה האסלה בתא שבו, לפי הנטען, בוצע הרצח, נמצאה עקבה שנקבע לגביה כי היא אינה שייכת לזדורוב.

ישנן היום מספר ראיות פורנזיות משמעותיות במקרה זה:

  1. עקבות נעליים על מכנסיה של הנרצחת, תאיר ראדה, שמוליכות לרומן זדורוב.

  2. עקבת נעל בדם על האסלה, של אדם לא ידוע. הסנגוריה טוענת שעל אותה עקבה יש דם נוסף, ייתכן שהוא שייך לתאיר ראדה.

  3. שערה אחת (נכון לעכשיו) שנמצאה על המכנסיים של תאיר. שערה זו מתאימה מבחינה מיטוכונדריאלית גם לא.ח., אותו אדם שטען כי אולה קרבצ'נקו (המכונה גם א.ק.) התוודתה בפניו שרצחה את תאיר ראדה.

עקבות הנעליים על המכנסיים נבדקו ונמצאו מתאימות לנעליים של זדורוב.

העקבה על האסלה היא של אדם לא ידוע. הטענה היום, היא שיש עליה כתם דם ששייך למנוחה. זוהי טענה שיש לבחון בזהירות, תוך בדיקת כל האפשרויות שבעטיין יכול להגיע דם אל מעל העקבה. העקבה על האסלה דומה למספר רב של עקבות נוספות בדם הנמצאות בתא השירותים על הרצפה סמוך לרגליה של תאיר ז"ל. עובדה זו מחזקת את ההנחה כי העקבה נוצרה זמן לאחר הרצח.

לגבי השערה – ראיה פורנזית זו קיימת מאז ינואר 2007 במשטרה (כלומר, ממצאי ה-DNA שלה). השונות בין אנשים שונים ב-DNA מיטוכונדריאלי היא נמוכה, ולכן, כדי לבחון את סיפור השערה יש צורך לבצע מספר פעולות שחבל שלא בוצעו עד היום:

  1. לבדוק לכמה עוד אנשים בבית הספר של תאיר יש את אותו DNA מיטוכונדריאלי.

  2. לבחון את הקשר בין א.ח. ובין סביבתה של תאיר.

  3. לבחון את הקשר בין א.ח. ובין בית הספר של תאיר.

  4. לבחון את הקשר בין א.ח. לרומן זדורוב.

  5. לבדוק מיטוכונדריאלית את כל השערות שנאספו מהבגדים של תאיר.

נכון לעכשיו, יש שלוש ראיות פורנזיות בעלות משמעות, והן אלו שאמורות לספר את סיפור המעשה לאשורו. המשפט החוזר הוא הזדמנות לבירור הסוגיות שלא התבררו עד עתה, אך ראוי לתת זמן סביר לבירור חלק מהסוגיות. סגירת התיק תוך התחמקות מהמשפט החוזר אינה מעשה ראוי. הרבה טעויות נעשו בתיק זה – הבה לא נוסיף עוד אחת.


bottom of page